חשיבות הקישורים בקידום האתר במנועי החיפוש
כחלק מתהליך קידום האתר, על מנת לקבל דירוג גבוה במנועי החיפוש, יש לייצר קישורים נכנסים לאתר. דהיינו, לגרום
לאתרים איכותיים ורלוונטים לקשר לאתר שלי הן על ידי תוכן איכותי שנמצא באתר שלי-ובכך אתרים יקשרו אליי לבד-והן על ידי
בקשת חילוף קישורים מאתרים רלוונטיים.
קישורים פנימיים
קישורים פנימיים הם קישורים הנמצאים בתוך האתר שלי ומקשרים לדפים פנימיים באתר (לא יוצאים החוצה לאתרים אחרים).
היתרון בקישורים אלו הוא להקל על הגולש בעת ניווטו באתר ושיטה להשאיר גולשים זמן רב ככל הניתן באתר על ידי יצירת
קישורים פנימיים רלוונטיים לכל דף. למשל, המילה "גבינה" תקשר לדפים אחרים באתר שלי הקשורים בצורה מסויימת
לערך "גבינה" וכן הלאה. בנוסף, קישורים פנימיים מקלים את הניווט עבור מנועי החיפוש ואם מערך הקישורים רלוונטי מאד
לדפים, מנועי החיפוש יגדירו את האתר כיותר רלוונטי לתכניו.
קישורים חיצוניים
קישורים חיצוניים הם קישורים היוצאים מדפי האתר שלי חיצונית לאתרים אחרים. פרט חשוב מאד שרצוי לשים לב אליו הוא לא
להוציא יותר מדי קישורים מאותו הדף שכן פעולה זו מחלישה את הדף ומורידה משמעותית את ה-PR שלו (PR=Page
Rank מדד איכות הדף מבחינת קישורים של גוגל). מאידך, אם כבר מקשרים, רצוי לקשר לאתרים בעלי נושא משותף
לאתר שלנו על מנת לשמור על מדד הרלוונטיות של האתר. בנוסף, קישורים יוצאים איכותיים מהאתר שלנו אף תורמים
לגולשים שלנו ולא שומרים אותם כבולים באתר ללא מקום מפלט; אין דאגה, אם האתר שלנו מספיק איכותי הגולש ידע לחזור
אליו ואפילו להוסיף אותו למועדפים.
קישורים נכנסים
כשמם כן הם, קישורים הנכנסים לאתר שלנו ומחזקים אותו. שוב רצוי כי האתרים המקשרים יהיו איכותיים ובעלי PR גבוה
(לפחות מהדף המקשר). כיום, ניתן להשיג המון קישורים איכותיים חינמיים מכל מיני אתרי אינדקס שונים ומשונים
המסתובבים ברשת. פשוט מוסיפים את האתר שלנו, או כותבים תיאור על שירותי האתר וכו' ומוסיפים את הקישור לכרטיס
הפרסום שלנו באתר האינדקס.
טקטס-עוגן
לעולם עדיף קישור נכנס לאתר שלנו בעל טקסט עוגן רלוונטי לדף המקושר. זאת אומרת, במידת האפשר, אם עושים חילוף
קישורים לדוגמא, רצוי לומר לאדם האחראי על הוצאת הקישורים, שיטמין את הקישור תחת טקסט רלוונטי לאתר שלנו.
למשל, אתר העוסק במתכונים המקבל קישור מאתר אחר הקשור למתכונים, ישנה עדיפות עליונה לקישור הנמצא תחת הטקסט
"מתכונים" וכו'. זה מקפיץ את רמת רלוונטיות האתר פי כמה מצד מנועי החיפוש. אם אין אפשרות לקישור מסוג זה, עדיף
כי הקישור הרגיל (www.matkonim.co.il) ימוקם באזור בו מילת המפתח "מתכונים" מופיעה קרוב ככל הניתן.
קישורים שבורים
קישורים פנימיים באתר המובילים לשום מקום ויוצרים שגיאה 404. ייתכן וקישורים אלו אף יפנו לדפים חיצוניים. שורה
תחתונה, קישורים אלו המובילים לשום מקום ויוצרים שגיאה, מעיבים על מנועי החיפוש שכן גם הם עוברים מקישור לקישור
בטיולם באתר שלנו, וכמונו, הם גם מגיעים לקישורים שבורים אלו המובילים לשום מקום. לכן, רצוי לתקן קישורים אלו
מהר ככל האפשר.
סוגי קישורים
ישנם המון סוגי קישורים פוטנציאליים היכולים להפנות לאתר שלכם. קישורים מרשתות חברתיות, פורומים, אתרי אינדקס,
חילוף קישורים, קישורים ממאמרים שכתבתם ופרסמתם באתרים מסויימים, קישורים מכתיבת תגובה מסויימת, קישורים מחוות
דעת שכתבתם על איזה מוצר וכן הלאה. במסע אחר קישורים איכותיים לאתר שלנו, אף אם מצאנו עשרות מקורות טובים, לא
רצוי לעדכן במכה אחת המון קישורים לאתר שלנו שכן הדבר יכול להיחשב כספאם מצד מנועי החיפוש וכתוצאה מכך, האתר יקבל
עונש וידורג בתחתית דפי החיפוש או גרוע יותר, ימחק מהמאגר של מנוע החיפוש. תחשבו על זה לרגע, איך ייתכן שפתאום
לאתר מסויים יפנו עשרות לינקים בתוך יום-יומיים? לא ייתכן...מנועי החיפוש יכולים לחשוב שהלינקים האלה קנויים או
הגיעו מחוות קישורים כלשהי, לכן רצוי לבצע זאת בהדרגה במתינות ובסבלנות.